donderdag 16 augustus 2018 van Chalhuance naar Nazca

16 augustus 2018 - Nazca, Peru

We hebben schrik voor het ontbijt deze morgen na onze ervaringen gisterenavond, maar het lijkt mee te vallen...tot....we merken dat we aan het eten zijn op beschimmelde placemats. En naar de normen van hier is dit dan nog een vrij duur hotel, we denken dat ze ervan profiteren omdat ze de enige zijn tussen Cuzco en Nazca.
Wijle dus terug weg! Weer een rijdag vandaag er moeten 400 km tot in Nazca overbrugd worden.
Dit is echter geen straf!Weerom rijden we door prachtige landschappen en de rit van vandaag is samen te vatten in 3 woorden: bergen, bergen en bergen!
Het Andes-gebergte wordt terug overgestoken.
We rijden door het reservaat Pampas Galega en we moeten niet lang wachten voor we de eerste vicunas weer spotten. Prachtig!
Hoe dichter we Nazca naderen hoe dorder we alles weer zien worden. Ook de temperatuur gaat gestaag naar boven.
Onderweg is het wel even wennen dat vele vrachtwagens 2 rijstroken nodig hebben...
Tegen half drie bereiken we Nazca, waar we overnachten in hetzelde hotel als aan het begin van onze trip.
De temperatuur is hier heerlijk dus tijd om een plons in het zwembad en wat  te luieren in de zon.
We apertitieven op het terrasje voor de kamer en zoeken een goed restaurantje uit.
We eten alleszins beter dan gisteren en overgieten alles met een karaf Chicha morada.
Morgen onze laatste trip richting Lima.

1. Danielle Van Meel:
    17 augustus 2018
    Wat een heerlijk reisverhaal dat mij onverwacht in een ver verleden-sfeer terug catapulteert .....
    Al die namen zijn me niet zo vreemd :cuzco ..,lima ..het is of ik er ooit eens was geweest .....en plots weet ik het weer :
    MANKO KAPAK,Met Senne Rouffaert en ATAhualpa ...maar nu in een nieuwe versie met DE BOGAS !!!!XXX