Vrijdag 10 augustus 2018 Machu Pichu

10 augustus 2018 - Ollantaytambo, Peru

Vandaag is een " hoogdag"! De Machu Pichu staat op het programma!
We gaan naar het station en nemen de trein naar Aqua Calientes, een dorp wat enkel met de trein te bereiken is.
De trein is voorzien van alle confort, we hebben genummerde plaatsen, er zijn ramen in het dak en er is een " service" net zoals op een vliegtuig door 2 hostessen!
Na een prachtige rit komen we 1,5 uur later aan in Aqua Calientes, een enorm toeristisch dorp.
Van hieruit nemen we de bus naar Machu Pichu, alleen de rij wachtenden voor de bus is gewoon niet te overzien!
Na een uur wachten is het aan ons en zijn we weg voor een prachtige rit door de enorm imposante bergen .
En dan... is het zover! Maar eerst moeten we door een echte chaos, we weten niet goed waarheen, er is eigenlijk niets aangeduid er is alleen een enorme mensenmassa.
We schuiven dus maar aan en tegen half twaalf gaan de poorten open  voor de 2e ronde van de dag en.... zijn we binnen!
We zien nog niets... eerst een stevige klim en dan... daar ligt hij dan! Uiteraard kennen we het beeld van op foto's maar in het echt is het nog iets totaal anders! Dit is machtig!
Alleen wat spijtig dat de zon niet schijnt maar de lage wolken hebben ook toch wel iets.
We genieten uitgebreid van het bovenzicht en dalen dan stilaan af tot " in de stad"
We bezoeken elk hoekje en kantje en oop zeker ogenblik begint het zelfs te regenen.
Dit heeft voor gevolg dat we terechtkomen in een enorme mensenmassa en is het op sommige plekken echt aanschuiven.
Tegen een dikke 2 uur hebben we alles grondig bekeken enis het tijd om terug te gaan naar bus. En ja hoor.... weer een uur aanschuiven! Niets aan te doen.
Aangekomen in Aqua Calientes verkennen we het stadje wat, gaat iets eten en dwalen door de plaatselijke "souks" tot het tijd is om de trein terug te nemen.
Spijtig dat het op de terugweg reeds donker is en het is al na 20 uur wanneer we terug zijn.
We hebben vandaag meer dan 18.000 stappen op de teller en kruipen moe maar meer dan voldaan ons bedje in.

1. Gerda Laermans:
    11 augustus 2018
    Ook vandaag weer genoten van het verslag van de dag en de bijhorende foto's! Het is net of ik ben mee onderweg!!! Ik wens jullie nog een mooie reis verder en kijk er vanzelfsprekend naar uit om de verhalen te lezen en de kiekjes te bekijken!