Vrijdag 27 juli 2018 Pachacamac-Tambo Colorado-Paracas

27 juli 2018 - Paracas, Peru

Deze nacht  dikwijls wakker geworden door de jetlag maar uiteindelijk toch geslapen tot 6.30h.
Na het lekkere ontbijtbuffet zijn we vertrekkensklaar voor een dag vol cultuur! Ja we vliegen er ineens goed in. We raken Lima uit zonder noemenswaardige problemen en bevindistig isen ons vrij snel op de Panamerica Sur . Spijtig dat het hier wel enorm mistig is er valt een soort van motregen, we weten alleen niet of dit van de mist is of niet.
Nog voor het openingsuur zijn we aan de archeologische site van Pachacamac. We moeten nog een kwartiertje wachten. We brengen een kort bezoek aan het museum en rijden verder met de auto de site af.
Pachacamac is een oud tempelcomplex  van ongeveer 200 jaar na Christus . Spijtig dat we hier de verschillende sites maar van op zekere afstand kunnen zien. Normalerwijze  hebben we van hier ook een prachtig uitzicht over de Stille Oceaan, maar het weer wil niet meer, alles ligt in de mist  en er hangt toch wel een wat mistroostige sfeer.
Na enkele uurtjes houden we het hier voor gezien en vervolgen onze weg naar het zuiden via de Panamerica Sur. Dit is niet echt een mooie weg we rijden door veel dorre landschappen, af en toe een dorp en toch wel wat industrie.
Langs de weg zien we toch wel vrij veel barakken van huizen en sloppenwijken. Peru is duidelijk een arm land.
Onze volgende stop : Tambo Colorado. Ondertussen is het helemaal opgeklaard en hebben we een stralende zon. Deze site kan ons echt wel bekoren, voordeel is dat we hier helemaal alleen zijn en we kunnen gewoon door alle overblijfselen door wandelen. Belangrijk hier is het Incapaleis  gebouwd van adobe  en opvallend  zijn de kleuren rood en geel  die op de muren werden aangebraht en nog goed zichtbaar zijn. Deze Tambo colorado  bevindt zich nog in oorspronkelijke staat  en we kunnen gewoon alle kamers, torens, pleinen enz. doorlopen. Mooi!
We  moeten nog een uurtje rijden tot in Paracas, onze verblijfplaats vocor vanavond.
Ons hotel (San Agustin) is prachtig gelegen vlak aan zee en naast de vissershaven en we hebben een prachtig uitzicht vanuit onze kamer.
Eerst tickets regelen een boottoer naar de Ballesteseilanden  morgenvroeg en dan het dorp verkennen. Er is hier een vrij toeristische dijk met vele kraampjes en restaurants.
We eten ceviche , vis met look en rijst met zeevruchten  en we kunnen jullie garanderen dat het smaakt!
We gaan vroeg slapen want we moeten morgen voor 8 uur inschepen voor onze boottoer.

1. Sigrid van Gelder:
    29 juli 2018
    Leuk jullie te volgen ! Ik kijk uit naarvervolg!
    Hou het veilig!