zaterdag 11 augustus2018 Ollyantatambo-Morray-Maras-Chincheros-Cuzco

11 augustus 2018 - Cuzco, Peru

Het is al half negen wanneer we aan het ontbijt zitten, ontbijt dat trouwens in dit hotel niet zo veel voorstelt.
Als eerste op het programma vandaag zijn de ruïnes en het fort van Ollyantatambo. Ook dit is weer een voltreffer, zelfs na Machu Pichu! Het is wel een hele klim maar het uitzicht en de ruïnes zijn prachtig. Jullie zullen denken daar zijn ze weer met hun oude stenen... maar telkens is het toch anders en elke site heeft zijn apartheid en eigen sfeer.
Op naar de volgende... de archeologische site van Moray. Ringvormige platvormen die dienden als experimentele  gewassenteelt.We meken een wandeling door de site en zijn klaar voor onze volgende halte: de salinas van Marras.
We houden ook nog even halt in Marras zelf.
De salinas maken wel indruk, het zijn er massa's en zij ontstaan eigenlijk uit een zoutwaterbrom die uit de aarde komt. We kunnen zelfs tussen de salinas doorlopen en zien ook een enkeling aan het werk.
Na het verplicht bezoek aan de souvenirshops rijden we verder richting Chinceros waar we de archeologische site en het oude kerkje bezoeken.
Het kerkje is een van de mooiste wat we tot nu toe gezien hebben, spijtig we mogen er geen foto's maken.
Ik zou nog vergeten te vermelden dat we tussen deze dorpjes door door een innemend landschap rijden, langs de ene zijde zien we besneeuwde bergtoppen en aan de andere kant groene en gele bergen.
We hebben nog een uurtje te rijdennaar Cuzco waar we 4 nachten zullen blijven.
De voorsteden van Cusco geven echter een grauwe en armzalig indruk, overal licht vuil langs de weg, een massa verkeer en een drukte van jewelste.
Met wat moeite vinden we ons hotel aan de rand van historisch Cuzco, hotel dat er mag wezen.
Morgen gaan we Cuzco zelf verkennen maar omdat het inmiddels is beginnen te regenen besluiten we gewoon een aperitief in de bar van het hotel te nemen en ook in het hotel te eten.
Dit laatste is een goede keuze gebleken: we krijgen prachtig gepresenteerde gerechten ( carpaccio van alpaca, geconfijte eend, mousse van Chicha met ijs ervan) Dit is het beste wat we tot nu toe hebben gegeten.
Het was weer een volzette dag, enorm veel gezien , morgen slapen we wat langer en gaan we Cuzco in, inde hoop dat dit onze eerste indruk doet omslaan!