Zondag 19 juli 2018 Lima

24 augustus 2018 - Lima, Peru

Alhoewel we pas vanavond naar huis vertrekken is dit toch een beetje een verloren dag, we hebben zowat alles al gezien.

We nemen dus ruim de tijd om te ontbijten en gaan dan maar nogmaals Miraflores verkennen.We merken al direct  dat er een aantal grote straten volledig verkeersvrij zijn gemaakt en iedereen is hier aan het sporten! Op de drukke boulevards wordt er nu geturnd, gelopen, gefietst en zelfs gevolleybald! Speciaal!

We gaan nog een laatste maal op souvenirjacht en ontdekken wat verder toch nog een lokaal marktje, dat ons steeds kan bekoren en dat altijd goed is voor wat bijkomende foto's.

Na de lunch lopen we nog een eens richting zee en ontdekken hier nu ook een vrij groot shoppingcentrum, doch we hebben geen tijd om dit uitgebreid te verkennen.

Het wordt toch stilaan tijd om richting luchthaven te rijden en vanaf we Miraflores uit zijn passeren we de ene krottenwijk na de andere, dit is toch een groot contrast met Miraflores, maar dit is het echte Peru.

Het afleveren van de auto en het inchecken gaat allemaal vrij vlot en met een eertje vertraging stappen we op het vliegtuig....nu zit het er echt op!

Het was een leuke reis, we hebben enorm veel gezien. het is een land met veel contrasten maar overal enorm bescheiden en vriendelijke mensen!

Tot slot enkele dingen die ons toch zijn opgevallen:

1. Peru is eigenlijk 1 grote werf, op de meeste huizen steken er nog betonijzers uit het dak blijkbaar om aan te tonen dat het huis nog niet af is om zo belastingen te vermijden.
  2. Door de dorpen loopt enkel 1 geasfalteerde hoofdbaan, de rest bestaan gewoon uit zandwegen .
  3. Buiten de hoofdstad zijn er geen supermarkten te vinden, er zijn alleen kleine " smoswinkeltjes" waar men zowat een varia van alle vindt.
  4. De huizen zijn enorm klein en hebben meestal maar een dak in golfplaat en worden door de mensen ook totaal niet onderhouden.Niemand heeft er dubbel glas of verwarming zodat wij ons toch de vraag stellen hoe de mensen hen 's nachts warm houden.
  5. De mensen zijn enorm vriendelijke, zeer bescheiden en alles behalve opdringerig ( ook niet in de winkels)

Het is alleszins een land dat zeer goed met een huurauto te verkennen is, alhoewel dit door iedereen wordt afgeraden. De wegen zijn meestal goed, we hebben nergens ook maar enig onveilig gevoel gehad en iedereen is bereidwillig.Alleen is de grote steden is het verkeer wat hectisch doch iedereen met wat rijervaring geraakt hier wel door!

Kortom een aanrader!!

1. Sigrid van Gelder:
    24 augustus 2018
    Was heel fijn jullie te volgen op deze ongelooflijk knappe reis!
    Welkom thuis !
  2. Danielle Van Meel:
    26 augustus 2018
    "T'is weer voorbij die mooie zomer...'.'."🎤🎤🎤🎤
    Maar weer een prachtige ervaring rijker ......
    En misschien al stilletjes dromen naar een volgend avontuur ????
    Wij lezen en reizen mee!!

Dank U om alles zo gul te delen :verslag en foto's !!!!
    We hebben ervan genoten!!
    Danielle en mamy