Lima

18 augustus 2018 - Lima, Peru

Na het uitgebreide en perfecte ontbijtbuffet hebben we een ganse dag om het historisch centrum van Lima te ontdekken.
We nemen een taxi die ons voor 20 soles ( 5 EURO) naar daar brengt.
Ook hier besluiten we de wandeling uit de Lonely Planet te doen, deze komt langs de voornaamste plaatsen en daarna zien we wel.
Ook in Lima zijn grandiose pleinen, kerken, koloniale gebouwen , alles is ruim en groots.
We bezoeken De Plaza San Martin, de Iglesia de la Merced, de Plaza de Armas, de kathedraal van Lima, het Palacia Arzobispal, Palacio de Gobierno,Parque de la Muralla, het Monasterio de San Francisco, de Plaza Bolivar  enz....
Inderdaad dus heel wat!
Uiteraard gaan we ook naar de markt die ons steeds kan bekoren en dichtbij de markt is er zelfs een heus China Town.
Onderweg nemen we een late lunch met ceviche, maar deze kan ons niet bekoren, we hebben al veel betere gegeten. Alleen hopen dat we er niet ziek van worden.
We wandelen terug richting Plaza de Armas en bezoeken nog de Iglesia de Santo Domingo en het eraan verbonden klooster.
Geen uitgebreide beschrijvingen van wat we bezocht hebben ( dit wordt toch n!et gelezen) maar we laten de foto's voor zich spreken
Voilà we hebben het gehad voor vandaag.
Een taxi terug naar Miraflores. Even opfrissen en kiezen vanavond voor een Italiaans restaurant, wat weer een schot in de roos is.
Onze laatste volledige dag in Peru zit er op. Morgenavond om 20 u vertrekt onze vlucht naar Amsterdam. Vooraf moeten we echter onze huurauto ,waarmee we toch een kleine 4.OOO km hebben gereden, inleveren.
Wat we morgen nog doen lezen jullie wanneer we terug thuis zijn, in een allerlaatste verslag.

1. Lena Geys:
    19 augustus 2018
    Wat een prachtige reis, fijn geweest om het te kunnen volgen , dank voor de leuke verslagen en foto's, goede terugvlucht 😀
  2. Marc P.:
    19 augustus 2018
    Heb genoten van de reis 😊 ben benieuwd waar we volgend jaar naartoe gaan.🤔
    Groetjes vanuit Siracuse.

Marc P.