Woensdag 15 augustus 2018 Chalhuance

15 augustus 2018 - Chalhuanca, Peru

Vandaag vatten we onze terugreis richting Lima aan dus gewoon een rijdag.
We moeten een dikke 300 m afleggen maar doen er toch meer dan 6 uur over.
We passeren de ene bergpas na de andere en genieten onderwg gewoon van de uitzichten.
Dus eigenlijk niets bijzonders te vertellen vandaag. Alleen dat we zoals gewoonlijk weer dikwijls achter grote vrachtwagens hangen en onderweg de ene wegversperring na de andere tegenkomen. Men is overal de weg aan het herstellen, weg die gewoon op de meeste plaatsen is weggezakt.
Tegen een uur of half 3 komen we aan in ons hotel: Tampumayu gelegen tussen de baan en de rivier in the middle of nowhere! Het hotel valt precies wel mee, het doet wat aan Oostenrijk denken, er is een kapelletje vlak naast de kamer en krijgen het gezelschap van vette kippen, pauwen en kalkoenen.
Meevaller is dat er toch wifi is zij het alleen in de lobby.
Vandaag dus enkel foto's van sfeerbeelden onderweg en van ons hotel. We zullen proberen het morgen boeiender te maken.
We gaan op tijd eten. We kunnen kiezen tussen 2 soepen en ofwel kip of forel.
We gaan voor de kip.... een lap gepaeerde droge kip vergezeld va n een bergje droge koude rijst en 8 koude frieten...zonder saus of wat dan ook.
De JL gaat nog voor een dessert : geflambeerde banaan! Dit blijkt 1/4 lauwe banaan te zijn met een caramelsausje. In 3 happen is dit op. En dan vergeet ik nog te zeggen dat het bier bevrozen was! Niet echt een aanrader!
Op de koop toe steekt men de open haard aan in het restaurant met als gevolg dat we in een mum van tijd volledig in de rook zitten.We hebben beter meegemaakt.