Vrijdag 17 augustus 2018 Van Nazca naar Lima

17 augustus 2018 - Lima, Peru

Vandaag onze laatste rijdag naar onze eindbestemming Lima.
De GPS geeft 6 u rijden aan voor het afleggen van 400 km, dus we vertrekken op tijd.
We passeren terug de Nazcalijnen en hoe dichter we terug de  kust naderen hoe dorder alles terug wordt. We rijden kms door woestijn en duinen en hoe dichter we Lima naderen hoe somberder het weer wordt.
Er hangt een sombere mist die een wat weemoedige sfeer meebrengt.
Als een volleerde Peruviaanse driver rijden we naar ons hotel in Miraflores, een veilige wijk van Lima waar de meeste toeristen verblijven.
Na het inchecken is het tijd om op verkenning te gaan. Hier zien we een Peru waar we tot op heden nog geen kennis meer hebben gemaakt. Alles is vrij modern, er zijn grote winkels, ruime boulevards en er is zelfs een burgerking , Mc Donalds en een Hollandse muur om kroketten uit te halen!
We zien hier ook de eerste moderne appartementen.
We lopen wat rond in het centrum en gaan vervolgens richting zee. Er is een mooie wandelesplanade langs de kust waar we zicht hebben op surfers die in het water tevergeefs op golven liggen te wachten en paragliders die van de rotsen springen.
Het is wel spijtig dat het in de winter  steeds somber en mistig is.
Op Tripadvisor zoeken we een goed restaurant doch bij aankomst blijkt dit volzet, reserveren is hier blijbaar noodzakelijk.
We zoeken verder maar zonder succes zodat we uiteindelijk besluiten maar in het hotel te eten, wat overigens een goede keuze blijkt te zijn en waar we ons te goed doen aan gegrilde zeevruchten.
Morgen is onze laatste volledige dag op Peruviaanse bodem en staat Lima Centrum op het programma.

1. Nadine:
    18 augustus 2018
    wat een verschil inderdaad ! echt een zwart-wit contrast maar jullie hebben wel een volledig beeld van Peru met onvergetelijke momenten en wij hebben hier zalig kunnen meegenieten van alle ervaringen !