Voorbereiding en planning reis Peru 2018

23 juni 2018

Dit jaar gaan we met een huurauto het zuiden van Peru verkennen.

Hier onze planning:

26 juli: vertrek in Antwerpen centraal naar Schiphol waar we een rechtstreekse vlucht nemen naar Lima.Overnachting Lima: http://www.hotellimaq.com

27 juli: via Pachamac en Tambo Colorado naar Paracas. Overnachting:  http://www.hotelessanagustin.com.pe/es/hoteles/paracas/

28 juli:Bezoek Ballestes eilanden en het Paracas nationaal park. Verder naar Huacachina. Overnachting:Hotel Mossone  http://www.dmhoteles.pe/esp/hotel/hotel-en-ica#.WuWEWi-iFsM

29 juli: Langs Huacachina naar  Ciudado Perdido de Huayuri en dan verder naar Nazca. Overnachting :  http://www.hotelalegria.net/en/

30 juli: Vlucht boven de Nazca lijnen, bezoek van de Cahiachi ruines en kerkhof van chauchilla . Overnachting: http://www.hotelalegria.net/en/

31 juli: Lange rijdag naar Corire. Overnachting Posada Picardo: //www.youtube.com/watch?v=TSKYnlpNA1c

1 augustus: bezoek aan de  petrogliefen van Toro Muerto. Verder naar Arequipa. Overnachting: http://hotelkatari.com/Home/en

2 augustus: bezoek Arequipa

3 augustus: bezoek Arequipa

4 augustus: vertrek naar de Colca Canyon. Overnachting in Yanque Killasawi Lodge: http://www.killawasilodge.com

5 augustus: ' s morgens bezoek Cruz del Condor, verder verkenning van de verschillende dorpjes langs de Colca Canyon. Overnachting Yanque

6 augustus:  Via Lago Lagunillas en Sillustani naar Puno aan het Titicacameer. Overnachting : http://casonaplazahoteles.com/casona-plaza-hotel-centro-puno/

7 augustus: boottocht Titicacameer. Overnachting Puno

8 augustus: Eerste stop Lampa. Verder via een offroad langs de Tinajani Canyon naar Ayaviri.Verder over de Raya pass (4.313 m hoog) richting  deTemplo de Viracocha in Raqchi . Terug naar Sicuani voor overnachting.Overnachting: Wilkamayu hotel: http://www.wilkamayuhotel.com

9 augustus: Verder naar Pisac.Bezoek aan de markt van Pisac en de citadel verder naar Ollantaytambo . Overnachting Terra Nostra : /www.youtube.com/watch?v=l0w7bglCBZE

10 augustus : We nemen de trein naar Aqua Calientes en verder met de bus naar Machu Pichu . ' s Avonds terug naar Ollantaytambo

11 augustus: bezoek ruïnes van Ollantaytambo Onderweg naar Cuzco bezoek van ruïnes van Moray, de salinas van Maras en Chincero ruinen. Overnachting Cuzco:

12 augustus: bezoek Cuzco

13 augustus: bezoek Cuzco

14 augustus: bezoek omgeving Cuzco

15 augustus: we vangen de terugweg aan. Overnachting in Chaalhuanca: Hotel Tampumayu   http://www.tampumayuhotel.com.pe

16 augustus: we rijden verder richtig Nazca: Overnachting Hotel Alegria

17 augustus: laatste rit naar Lima. overnachting  http://casa-andina-miraflores.hotel-rn.com

18 augustus: bezoek Lima

19 augustus: Lima en ' s avonds vertrek naar Schiphol .

20 augustus: aankomst Antwerpen centraal.

1. Nadine:
    23 juni 2018
    een heel avontuur ! ik kijk er al naar uit om jullie van hieruit te volgen !!!
  2. Danielle Van Meel:
    24 juni 2018
    Weer een heel mooie reis tegemoet ...
    Ik reis altijd wat mee vanuit mijn luie stoel( omdat het niet anders kan ...) ...maar kom toch overal samen met jullie !!
    Ik kijk er weer naar uit !
    D
  3. Sigrid van Gelder:
    17 juli 2018
    Geweldig vooruitzicht! Ik kijk uit naar jullie belevenissen en verhalen .