Donderdag 26 juli 2018 Vertrek

26 juli 2018 - Lima, Peru

Het is zo ver! We zijn klaar voor een lange reis.

In Antwerpen nemen we de Thalys tot in Schiphol waar we boarden voor een vlucht van meer dan 12 uur.

Alles verloopt prima en om 18 uur plaatselijke tijd landen we op Peruviaanse bodem. We We zijn verbaasd dat we totaal niet moeten aanschuiven aan de paspoortcontrole, meer nog we worden te woord gestaan door een enorm vriendelijke ambtenaar. Het ging iets te vlot allemaal want we moeten toch vrij lang wachten op onze bagage en ook het ophalen van de huurauto neemt behoorlijk wat tijd in beslag.

We krijgen een Suzuki Grand Nomade 4x4 ter onzer beschikking en zijn klaar voor de eerste kennismaking met het verkeer van Lima. Dit is inderdaad chaotisch, iedereen rijdt maar door elkaar en toetert er op los. Gelukkig moeten we maar een 4 tal km naar ons hotel.

Inmiddels zijn we toch meer dan 22 uur wakker en zijn doodop, zodat we direct gaan slapen.

De eerste dag is gewoon een reisdag, dus niet veel te vertellen maar ...morgen begint het!