Vrijdag 3 augustus 2018 Arequipa

3 augustus 2018 - Arequipa, Peru

Toch weer niet zo best geslapen .
Na het ontbijt op het terras bezoeken we eerst de kathedraal die recht over ons hotel ligt.
De buitenkant is mooier dan de binnenkant dus we hebben het daar vrij vlug bekeken.
Klaar voor een wandeling naar de overkant van de rivier naar het Franciscaanse klooster La Recoleta.
Weeral een mooi klooster men hier en daar wat kleine musea maar het is vooral de bibliotheek die hier indruk maakt. Er zijn meer dan 20.000 boeken.
We wandelen verder door oude smalle straatjes naar Yanahuar a van waar we goed zicht hebben op Arequipa.
We slenteren terug naar het historische deel van Arequipa en bezoeken het museum Sanctuarios Andinos. Dit museum is volledig gewijd aan Juanita, het lichaam van een jong inca meisje dat men in 1995 ingevroren heeft terug gevonden. De spieren, alle organen en zelfs het bloed zijn intact bewaard. De uitleg die we krijgen is enorm interessant en ook Juanita zelf is hier in al haar ( bevroren) glorie te bewonderen.
Spijtig maar we mogen hier geen foto's nemen.
Genoeg cultuur voor vandaag .
Het volledige Plaza de Armas is vandaag volledig omgebouwd tot een groot openlucht restaurant, er zijn  Fiestas . Het krioelt  van de mensen die allen aan de tafels aanschuiven en die rijkelijk genieten van de Chicha, een soort van maisdrankje dat eruit ziet als bloed.We gaan het Plaza toch enkele keren op en af om alles gade te slaan.
Tijd voor een terrasje op het dak van ons hotel.
De JL voelt zich niet zo best en we gaan dan ook effe rusten. We doen nog een poging om te gaan eten maar de JL voelt zich zo beroerd dat het echt niet gaat.
Dafalgan en bed in in de hoop dat het morgen  beter gaat!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade