Donderdag 2 augustus 2018 Arequipa

2 augustus 2018 - Arequipa, Peru

Ikzelf heb deze nacht geen oog dicht gedaan. Door de hoogte? Ikhoop het niet want dit is maar een begin...
We hebben geluk,het ontbijt wordt buiten geserveerd met zicht op de Plaza de Armas en de kathedraal. Hiervoor alleen al is dit hotel een aanrader!
Na het ontbijt vertrekken we naar het Santa Catalina klooster. Dit is immens een van de grootste kloosters ter wereld, het is eigenlijk een kleine stad in de stad. het is prachtig, vooral met de levendige kleure en mooie hoekjes. De cellen van de slotzusters zijn eigenlijk toch vrij ruim en hebben eigenlijk allemaal een aparte keuken. Verder zijn er fonteinen, wasplaatsen, spreekkamers enz. allemaal met elkaar verbonden via mooie straatjes.

Verder bezoeken we de jezuietenkerk met aanpalende kloostergangen waar nu vooral café's gevestigd zijn.
We willen verder de kathedraal bezoeken,doch deze blijkt gesloten en gaat pas op 17 uur terug open.
We slenteren verder dor de stad, alle kerken blijken gesloten te zijn, en komen uiteindelijk terecht bij de San Camilo markt. Een grote overdekte martkt. Het valt ons op dat de mensen steeds kun hoofd wegdraaien wanneer we een foto willen nemen. Desondanks nemen we massa's foto's.
Tijd voor een terrasje met zicht op de vulkaan El misti waarvan de top bedekt is met sneeuw. Ook hier is het ondertussen behoorlijk warm geworden en we zijn toch al goed verbrand van de zon.
We wandelen nog wat door de stad, gaan even verpozen op een bank op de Plaza de Armas en laten ons mee opgaan in het gewemel van de mensenmassa.
Deze morgen hebben we in het hotel gevraagd om voor vanavond te reserveren in restaurant Zigzag, doch dit is blijkbaar niet gelukt. Men kan ons wel mededelen dat er steeds 3 tafels vrij worden gehouden dus als we ons haasten hebben we misschien nog plaats.
Zo gezegd zo gedaan en ja hoor... we hebben geluk.
Het eten is hier heerlijk! We bestellen verse aperges met gerookte zalm en citroencrème, een trio van rund, alpaca en lamsvlees, een eendeborst, mousse van 3 chocolades, ijs met rode vruchten geflambeerd met Grand Marnier, en betalen voor dit alles samen met een pisco sour,een cola, 2 spuitwaters, een glas wijn en een koffie nog geen 30 EURO per persoon.
We zijn toch wat moe want hebben vandaag wel wat afgestapt en liggen dus vrij vroeg in ons bed. Morgen verkennen we de rest van Arequipa .

1. Sigrid van Gelder:
    3 augustus 2018
    Mooi !
    Onderschat de impact van hoogte niet op je gestel . Dat worden waarschijnlijk nog heel wat moeilijke nachten, maar daarna komt alles goed.
    Gezondheid troef en helemaal gepimpt 😀