Dinsdag 1 augustus2018 Torro Muerto-Arequipa

1 augustus 2018 - Arequipa, Peru

Tegen 8 uur worden we aan het ontbijt verwacht. Het onbijt is hier vrij basic maar wel in orde.
Op het programma vandaag de petrogliefen van Toro Muerto. Het is wel even zoeken maar iedereen die we passeren begint ons al spontaan de weg te wijzen.
Het is hier eigelijk een grote bergwand bezaaid met massa's stukken rots en op bijna elke rots zijn er petrogliefen . Er zijn er meer dan 2.000!
We zijn hier weer gans alleen. Opmerkelijk toch dat we  zomaar zondere enige vorm van controle of wat dan ook gewoon door deze petrogliefen mogen lopen.
De ene is al beter zichtbaar dan de andere, maar één ding staat vast: deze plaats heeft wel iets! Er hangt hier een bijzondere sfeertje....een beetje magisch.
We slenteren toch wel een aantal uren door deze rotsen en het is onmogelijk om alle petrogliefen te zien.
Voor ons alleszins een omweg waard.
We moeten nog een dikke 160 km verder naar Arequipa doch hier doen we weer meer dan 3 uur over.

In Arequipa aangekomen is het een file van jewelste . We hebben ook een probleem om ons hotel te bereiken, dit ligt vlak op de Plaza de Armas, maar alle straten er naar toe zijn afgesloten en de Plaza is autovrij. Wat nu?
We zetten de auto enkele straten verder gewoon langs de weg ( waar het niet is toegelaten) en gaan te voet naar het hotel. Daar is men enorm verbaasd dat wij zelf rijden. We hebben ook een parkeerplaats gereserveerd dus gaat er iemand van het hotel mee om te helpen de auto naar de parkeerplaats te brengen.Blijkbaar juist op tijd want de politie is al ter plaatse en de depannage is al gebeld... De man van het hotel weet echter alles te arrangeren en draagt dan ook nog eens al onze bagage 2 straten verder. Zijn fooi is dubbel en dik verdiend!
Arequipa ziet er op het eerste gezicht een enorm mooie en gezellig stad uit, we verblijven hier 3 nachten dus tijd genoeg om alles te verkennen.
Maar eerst ons wat fatsoeneren en dan is het tijd om op het dak van het hotel een pisco te drinken. Wat is hier een ongelooflijk prachtig zicht, we zitten gewoon boven de Plaza de armas met frontaal zicht op de kathedraal.
Het wordt ondanks het dekentje dat we krijgen wat frisser dus tijd om een restaurant op te zoeken.
In het hotel geven ze een aantal suggesties doch deze zijin allemaal vol. Voor morgen zullen we moeten reserveren.
We belanden uiteindelijk in iets dat vol met Peruvianen zit en moeten een uur wachten op ons voorgerecht. Als hoofdgerecht proberen we de alpaca, niet slecht.
Weer op tijd naar bed want morgen is er hier veel te zien!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade