maandag 31 juli2018 Corire

31 juli 2018 - Corire, Peru

Vandaag een zeer lange rijdag.
Tegen 8 uur zijn we op weg . De eerste 2 uur is er niet veel te beleven, wij rijden door een zeer dor gebied met overal alleen maar... zand.
Wanneer we de kust terug naderen slaat het weer om en wordt het weer volledig overtrokken. Dit is blijkbaar eigen aan de kuststreek dit seizoen. We hebben wel regelmatig prachtige zichten op zee. We passeren de eerste bergpassen en stellen vast dat er op de meeste plaatsen zelfs geen vangrails zijn. Uiteraard zijn we voorzichtig!
Hoe zuidelijker we gaan hoe meer bergen we passeren  maar alles is nog enorm dor.
Wanneer we ter hoogte van Camana terug het binnenland inrijden komen we terecht in een vreselijk dichte mist, we zien amper 5 meter voor ons. Opmerkelijk echter wanneer we deze bergpas over zijn ziten we plots in een blauwe hemel met stralende zon.
We tuffen verder richting Corire naar onze verblijfplaats voor vanavond Posada Picardo.
Over 500 km hebben we 8,5 uur gereden.... deels ook te wijten aan de vele vrachtwagens waar we steeds achter hangen.
Al goed dat we de Coördinaten van deze Posada in de GPS hebben ingegeven anders was deze onmogelijk te vinden.
Daar aangekomen is de poort dicht en er is niemand te zien. We proberen te bellen maar onze telefoon doet het ook niet.
Gelukkig vinden we bij het begin van de straat een bel .Het is hier meer een soort van bed and breakfast, we worden aan iedereeen voorgesteld en krijgen onze kamer.Het gaat hier nogal familiair aan toe.
Het is hier wel PRACHTIG!
Van op het terras is er een prachtig zicht op de Majes vallei.  Het enige probleem is dat we hier blijkbaar niet kunnen eten..... Daar hebben we niet op gerekend temeer daar op de bookingsite was vermeld dat er een restaurant was. We moeten dus terug naar het dorp een restaurant zoeken ( in het donker) Men zegt ons ook dat we 's avonds in het dorp enkelmaar kip kunnen eten.
Dus op naar het dorp en vinden verschillende restaurants waar we allemaal kip kunnen eten maar het ene nog ongezelliger dan het andere. We stappen dan maar binnen in La Perla de Majes, moeten aan de toog iets bestellen, maar we zieendat ze hier ook pizza hebben, dus nemen we dat maar. We installeren ons in de refter waar 2 grote TV's spelen en verorberen onze sponsachtige pizza.  We betalen dan ook maar 3 euro per persoon drank in.
We vinden vlot de weg terug naar de Posada. Vandaag dus eigenlijk geen bijzondere dag en ook minder foto's.