zondag 5 augustus 2018 Colca Canyon

5 augustus 2018 - Yanque, Peru

Lap! Ik heb het ook zitten. Deze nacht koorts en diarree! Niet goed dus.
De reisapotheek wordt bovengehaald .
Bij het onbijt proberen we voorzichtig enkele toastjes met confituur maar met de nodige dafalgans zouden we de dag toch moeten doorkomen.
Door de vele opstoppingen en markten duurt het wel even voor we Arequipa uit zijn maar na een uurtje zijn we goed op weg naar de Colca Canyon.
We rijden door het reservaat de Aqua Blanca en ht duurt niet lang of we spotten hier de eerste vicuna's.
We passeren ook enkele kwekerijen van alpaca's.
Stilaan rijden we door de besneeuwde bergtoppen. Knap!
We klimmen op de Patopampapas op een hoogte van 4.910 m waar we even halt houden bij de Mirador de los volcanos.( zicht op 8 vulkanen)
Het is hier vrij koud er is enorm veel wind en zelfs de verkoopsters van de souvenirstalletjes zijn onder  hun tafel gaan zitten.
Kort na de middag komen we al aan in ons hotel in Yanque ( we hebben 4 uur gereden over 160 km) en kunnen al inchecken. We hebben een prachtige kamer met groot terras en een ongelooflijk uitzicht op de bergen.
Yanque ligt op 4.400 m hoogte, maar daar hebben we ( gelukkig) geen last van.
We besluiten het vandaag verder rustig aan te doen en gaan Yanque en Chivey verkennen.
In Yanque staat een mooi kerkje  maar voor de rest is het eigenlijk een samenraapsel van bouwvallen langs zandstraten, die opgefleurd worden door kleurrijk gekleede dames.
Chivay is een dorp gekend voor de markt  en ook daar kunnen we toch wel wat mooie foto's maken. De Plaza de Armas is ook heel gezellig , we zien er zelfs een kleine processie en een trouwstoet.
Hierna terug naar ons hotel waar we , gelet op onze fysieke toestand , toch nog wat gaan rusten.
Deze avond eten we in het hotel, maar zijn wel heel voorzichtig!
Ik twijfel nog even of ik na het eten de blog nog zou maken maar ik acht het verstandiger gewoon vroeg het bed in te kruipen, kwestie van morgen terug fris paraat te kunnen zijn.

1. Sigrid van Gelder:
    6 augustus 2018