Sicuani-Pisac-Ollantaytambo

9 augustus 2018 - Ollantaytambo, Peru

Gisterenavond warener problemen met de wifi zodat het niet mogelijk was de foto's te uploaden. Deze morgen nog eens geprobeerd , maar helaas! Het zal voor vanavond worden.
En we rijden verder. Onze eerste stop is Pikkilacta een pré inca ruïne. Deze site is weeral enorm uitgestrekt, maar het zijn vooral de wegen er rond die goed bewaard zijn. We wandelen alles af en rijden verder naar de overkant  van de weg naar Rumicolca, de resten van een grote poort waar de Inca's de doorgang naar de vallei volledig hadden afgesloten.
Volgende stop Picas, waar we ineens naar boven rijden naar de citadel.
Hier zijn we echt onder de indruk! Niet alleen de ruïnes zijn imposant maar ook de massa aangelegde terassen op de bergflanken om dan nog maar te zwijgen van het uitzicht!
We zien in de rotswanden ook graven die ondertussen allemaal geplunderd zijn en nu bewoond worden door kolibri's.
Machu Pichu zal morgen zijn best moeten doen om dit alles te overtreffen.
We brengen hier toch wel enige tijd door en dalen terug af naar het dorpje Pisac, gekend om de markt.
Er zijn inderdaad tal van kraampjes, grotendeels met souvenirs . Het is leuk om hier door te kuieren.
We hebben ondertussen toch al wat afgestapt en rijden nog een kleine 60 km verder naar Ollantaytambo ons onderkomen voor de komende 2 nachten.
We vorderen maar traag en passeren het ene kleine dorpje na het andere.
Aangekomen is het weer geen sinecure om ons hotel te vinden, we rijden uiteraard weer eens verkeerd, vooral te wijten aan het feit dat er vele straten autovrij zijn.
Het is hier enorm druk maar heel gezellig met vele restaurants, winkeltjes enz.
Morgenvroeg nemen we hier de trein naar Machu Pichu!
We eten in het dorp en brengen alles in gereedheid voor de top van onze reis morgen .

P.S. We hebben bemerkt dat de foto's niet altijd in de juiste volgorde aan de blog worden toegevoegd, alhoewel deze zo worden geupload. Dit is blijkbaar een euvel waar we zelf weinig aan kunnen doen. We hebben ook geen tijd om dit alles uit te zoeken, maar het voornaamste is dat ze er op staan en toch enig idee geven van wat we die dag beleefd hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sigrid van Gelder:
    10 augustus 2018
    Die site is inderdaad imposant. Kan dit nog overtroffen worden ? Benieuwd naar het verhaal van morgen !